onsdag 1 maj 2013

Tomatplantor och chilli

Idag fick jag plantor av min mamma, inte vilka plantor som helst utan körsbärstomater, cocktailtomater, bifftomater, röda och gula tomater, jätte paprika, ungersk chilli och "vanlig" chilli. Allt detta huserar jag nu i växthuset, ska bli smaskens att äta till sommaren!
Har även hunnit med att rensa lite i rabatterna idag, långt ifrån klar!
Spritt ut snigelgift, för jo, jag stötte på den första mördarsnigeln idag, visserligen inte stor men tillräckligt för att få mig att se rött! Jag har inte bara problem med mördarsniglar utan även vanliga sniglar med hus, det knastrar under fötterna när man går på gräsmattan, äckligt! Även de har fått sig en omgång idag!

Åkte ut till Plantagen för att köpa jord, u-jord till mina plantor i växthuset. Råkade även få med mig två kuddar hem så att det blir mjukt om rumpan när man sitter och njuter av kvällssolen.

1:a maj är här!! Underbart!
Psst, glöm inte att adda mig på instagram! 1906kvm!













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar