söndag 16 juni 2013

Mellan regnskurarna

Regnet öste ner i går kväll, även åskan kom och hälsa på. Muller och ett.... två... BLIXT! Två kilometer bort.
Jag älskar åskan och sitter helst ute på altanen och lyssnar och tittar på blixtrarna (gärna med kameran i högsta hugg) men igår så var det rent omöjligt eftersom som sagt, regnet öste ner och det var kallt, riktigt kallt.

I morse var det soligt och gott. Jag och maken  drack kaffe i växthuset - ja för i går fick jag en för tidig födelsedagspresent av svärmor och hennes man som gjorde växthuset till ännu mer mysigare ställe att vara på. Jag fick inspiration och åkte till Blomsterlandet och Plantagen (se tidigare inlägg idag) för att införskaffa lite mer lull lull som min man kallar det. När jag kom ut från Blomsterlande så öste regenet ner igen och jag fick avvakta med planteringen. Men mellan regnskurarna planterade jag och pynta i växthuset. Låt mig visa er.









 
Asparagus, från min mormor som har haft den väldigt länge och delad av min mamma som också  har haft den väldigt länge. Den verkar må dåligt och vi försöker nu med alla medel att få den att vakna igen. Vakna igen kära Asparagus. Vakna.

1 kommentar:

  1. Ser ju väldigt mysigt ut:-) Fördelen med växthus är ju att man kan njuta både när det är fint väder och när regnet smattrar mysigt på taket.
    Kram
    Milla

    SvaraRadera