måndag 19 augusti 2013

19 dagar

Från första bilden i detta inlägg till den sista så skiljer det sig 19 dagar, resten av bilderna är tagna någonstans där i mellan. 19 dagar, det går fort! Då hade jag fortfarande semester och i dag 19 dagar senare så börja barnen förskola och skola igen och jag ska börja jobba igen.

Har inte riktigt funnit drivet att dra i gång stora projekt i sommar.
Har dock påbörjat projektet att flytta bort gula blommor. Ålandsörten har fått flytta sig och jag har en idé om vart jag ska flytta den gula stockrosen. Ska försöka att samla de växter med gul och blå nyanser i samma del av trädgården... är det en bra idé eller helt åt pipsvängen?  Är ju egentligen inte överförjust i dessa färger på blommor men jag kan ju inte göra mig av med blommorna för vem vet, kanske sitter jag där om några år och är storförälskad i dessa färger och så ångrar jag mig som en hund, nä, det ska inte hända!


Bolltistel är mumma för humlor och bin.

 
Funkia

Lite taklök och sten i rabatten ger en speciell känsla... gott och blandat!

Hemma hos svärfar...
 
...hittar man bra böcker att läsa i en solig dag på bryggan.

...även bra objekt att fota.

...några roligare än andra, som dessa tre sötingar.
 
Samlat i hop en hel korg med nedfallna äpplen. Om jag inte gör detta så tar grabben i bakgrunden och äter dem och det resulterar i städgöra mitt i natten (han blir risig i magen).


Hibiscusen ger mig mer och mer blommor! Verkar aldrig ta slut!

Färdiga att avnjutas! Ska ta med mig en klase till jobbet i dag. Mmm.
 
Hot chili!!

Vackert.

Han gör sig bra på bild den där hunden.
 
Se vad som blommar igen! Mini panséer!
 
...och de blommar samtidigt som Höstanemon!

Rosa phlox.

 
Även Magnolian hade två blommor som blomma för några dagar sen men jag fick aldrig någon bild på dem. Istället får en harkrank och magnolians frökapsel visa sig på bild. 

Brudslöjan blommar fint i den skuggia rabatten på framsidan.

Blåbären smakar ljuvligt!

Får ta och ha försäljning på äpplen, det är ju hur mycket som helst!
 
Likaså björnbären!


Bolltisteln idag. 19 dagar senare. 

2 kommentarer:

  1. Men hörru, jag tror jag får komma upp och kika i din trädgård snart! OCH PLOCKA BJÖRNBÄR!!! :-)

    Kramelikram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kom kom kom!! Du är mer än välkommen!! :-)

      Radera