torsdag 8 augusti 2013

Semestertider



Ja, det är ju semestertider och inte mycket har blivit gjort här hemma. Vi har faktiskt  mest latat oss, god mat och sköna dagar på sjön.
Blommorna har fått klara sig själva ett tag men snart så tänkte jag påbörja flytten av en del blommor längs med kortsidan -  fast först måste allt blomma klart. Det är rosenpimpinell, gul stockros och ålandsört som är kvar.

Visserligen har vi kört två lass med träd (klippt ned grannens träd innan den blev för stor - den skymmer vår utsikt och ja, vi fråga först om lov), kvistar (ansat ölandstoken), sopsäckar fyllda av ogräs till soptippen som inte jag vill ha i komposten (kvickrot och fräken för att nämna några...) men annars har det vart lugnt... och så har jag köpt lite nya växter på Plantagen då de hade rabatt, de har fått plats på framsidan. Hm, jag har visst fått gjort lite grann i trädgården ändå trots allt.

Här nedan kommer en liten sammanfattning i bilder av några dagar under min semester. Ni finner även fler bilder på instagram.

Fjällbacka visar sig från sin vackraste sida när vi var där på min första semesterdag:



Stockrosen blommar fortfarande. Nästa år vill jag ha en rosa!

Ser ut som luktärt men vad är det egentligen?

 
Nykomling i rabatten, Ptilotus Joey. Ettårig.


Vy från trädgården


Rosenpimpinell. Hoppas den klarar flytten nu i höst.
 
Loppisfynd tidigare i sommar.
 
Iphone bilder nedan: 
Fiskebäckskil. Trånga gator. Mysig liten by.
 

 

Blivit några båtturer denna sommaren.

 
Även kvällsfiske har det blivit en del av


Sackosäcken blev så smutsig på undersidan av att vara ute på gräset så den fick snällt byta plats. Inne i växthuset passar den bra.

3 kommentarer:

  1. Kan det vara rosenvial du har? Ser ut som luktärt men doftar inte. Är dessutom perenn.

    SvaraRadera
  2. Kan det vara rosenvial du har? Ser ut som luktärt men doftar inte. Är dessutom perenn.

    SvaraRadera