måndag 15 juli 2013

Att vara eller icke vara...

... det är frågan.
Ju mer jag vandrar omkring i min trädgård ju mer missnöjd är jag över placeringen av perennerna. Jag är inte överförtjust att ha rabatter så nära husgrunden. Visserligen har inget hänt på snart 30 år men nä, inte nöjd! Perenner står huller om buller. Färgerna matchar inte. Är inte så glad i raka rabatter utan mer levande, mjuka kanter, perenner i olika höjder och nivåer.

Frågan lyder. Ska jag gräva upp alla perenner längs med husgrunden och anlägga gräsmatta för att sedan placera ut perennerna i ny(a) rabatter som passar mer min smak? Jag är riktigt sugen på det sistnämnda. För som det är just nu växer det en massa kvickrot och fräken mellan perennerna och det är jag redan sjuuuukt trött på!! Spelar ingen roll hur mycket jag än rensar så kommer det mer och mer!

Det växer en schersmin i en av rabatterna och den skulle jag vilja ha närmare altanen så man kan känna doften av den när man sitter där, lovely!

Så här ser det ut just nu:



1 kommentar:

  1. Gräv upp och gör nytt du! Kvickrot och fräken blir man aldrig av med och vill definitivt inte ha bland fina perenner. Sen är det ju alltid fantastiskt trevligt med nya projekt!! Lycka till!
    Kram
    Milla

    SvaraRadera