lördag 20 juli 2013

Drömma går ju

Satt i solen på altanen med morgonkaffet och titta ut över trädgården och drömde mig bort... jag har massa idéer i huvudet som jag berättar för min man, han har lite svårt att, tja sätta sig in i dem så jag tänkte att jag skulle skissa ner lite på papper. Det gick sisådär... Nåja, det är en start iallafall. Allt är inte ens utmarkerat och ja saker och buskar är väl inte riktigt skalenligt... och suddigum hade jag inte heller.



Fick i och med inspirationen under morgonkaffet ett ryck att dona i ordning en sak som jag sett på en blogg för några veckor sen. Sagt och gjort så åkte jag från trädgården i sitt 25 C läge och in till IKEA med svalig air condition. Där köpte jag mig en sänghimmel, solvinda utebelysning och en ampel, därefter åkte jag till Plantagen för att inhandla blommor till ampeln, även en orkidé följde med mig hem - den var ju så billig, 79 kr för två stänglar.

Här nedan ser ni resultatet, jag tycker det blev riktigt mysigt. Jag och vovven tog oss en paus vid plommonträdet innan det var dags för nattjobb. Hoppas att det blir välanvänt i sommar, av mig, av barnen, tja kanske till och med av min man.
Jag la upp bilden av trädet och sänghimmeln på min facebooksida och fick två svar... Ena var "Va ä de?" och den andra var "Är det första april?". Nej, det var inga kvinnor som skrev dessa kommentarer.


3 kommentarer:

  1. Ser toppenmysigt ut! Var har du hittat kuddarna?
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du menar den gröna? Det är en sackosäck (märket Fatboy) Finns att köpa lite här och där!

      Radera
  2. Hej min lilla svans! Jag såg allt bilden på fb och måste därför be om ursäkt för att jag faktiskt inte skrev vad jag tyckte dvs att det ser jätte mysigt ut. Jag fattade grejen på en gång. Om maken är skeptisk så hoppas jag i alla fall att kidzen myser till på kudden utan sällskap av alla flygfän. Hoppas ni har det underbart hela familjen. Kramelikram från Tina

    SvaraRadera