tisdag 9 juli 2013

Rosenrabatten, del I

Vi har en rosenrabatt precis bredvid ormhasseln, framför vår altan. Mellan roserna växer sig massa grenar, vattenskott från gamla träd som är kapade. Trädstumparna täcks till största delen av den marktäckande växten som växer sig vilt och brett (vet ej namnet på denna växt) men grenarna växer däremot högt upp mot himmlen och det mina vänner är inte vackert.
Jag skulle bara kapa några grenar från en av de som växt sig lite väl högt, likt en buske... men det blev mycket mer. Jag rensa bort massa ogräs, växter vars namn jag inte kan namnen på, en massa luftlökar rök också -  jag vet att de är bra mot rådjuren men den förfula rabatten så ja, jag gick faktiskt på skönheten istället för det jag borde ha gjort...behållt dem (hade nämligen ett rådjur i trädgården som mumsa i sig rosor morgon därpå...).
Är inte riktigt klar med rabatten men den är på G! I morgon satsar jag på att ha den klar...jag ska bara...;-) Ni får se mer en annan dag.





 
Jag och vovven tog oss en siesta efter lunch. Jag i solen och han i skuggan av parasollet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar