fredag 5 oktober 2012

Fantastiska färger!

Jag var ute på promenad med vår labbe i morse och gick förbi detta träd, vilken höstfärg explosion!
Med andra ord så är inte detta ett träd jag har i min trädgård men skulle gärna vilja ha då jag tycker den är mycket vacker, iallafall nu på hösten! Vad heter den? Någon som vet?


Då det är underbart väder i dag så tänkte jag passa på att rensa bort ogräs i en av rabatterna och klippa ner vattenskott från stubbarna som är framför huset, vill helst inte tänka på hur rötterna ser ut på de där stubbarna och hur svårt det är att få bort dem... huuu....


Trevlig fredag önskar jag er!

5 kommentarer:

  1. Jag är inte säker men jag tycker trädet liknar en Rönnsumak. Fint är det iallafall :-)

    /Liv

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Liv,
      Ja det var en Rönnsumak! Tydligen giftig... och sätter mycket rotskott. Får fundera en gång till om jag verkligen vill ha den ;-)

      Radera
  2. Hej! Detta är en Rhus typhina, rönnsumak. Den får underbara höstfärger har sammetslena skott men sätter rotskott som man måste hålla efter om man inte vill ha den både här och där... Trevlig lördag kväll!/Milla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Milla! Att den sätter mycket rotskott visste jag inte, får ta mig en funderare till om jag verkligen vill ha den ;)

      Radera