fredag 12 oktober 2012

Frostigt

I dag slapp jag åka hemifrån  och fick tillfälle att tillbringa morgonen h e m m a! Värdefullt!
Efter frukost drog jag på mig vinterjackan över morgonrocken och tog på mig stövlarna och vandra ut i trädgården med kameran i högsta hugg! Grannarna tror väl inte att jag är riktigt klok men jag vart ju tvungen att dokumentera det vackra mönster frosten bildar på mina växter ute i trädgården.
Hallonen kämpar ännu, roserna likaså, höstanemonen hängde med sitt huvud i morse men piggnade till på eftermiddagen när temperaturen steg. Vilka kämpar de är!

Jag noterar i mitt huvud att jag måste köpa mer jord så inte frosten tar rötterna i min rabatt med allt för lite jord, borde ha gjort det för längesedan men dagarna springer iväg och helt plötsligt kom frosten med stora steg!

Vart köper ni er jord? Nöjer ni er med kogödsel från Bauhaus eller är ni lite mer kräsna och köper enbart jord från Hasselfors? Jag har inte kommit till den punkten där jag är kräsen utan köper min jord från Bauhaus 5 säckar för 99kr.



1 kommentar:

  1. Jag vet hur det är... grannarna tror nog inte att jag är riktigt klok heller :-) Men fina bilder har du tagit iallafall. Det där med jord är svårt, jag gillar inte de billiga säckarna, möjligtvis att förbättra typ lerjord med. Jag köper ganska lite jord och isåfall tex yrkesodlarjord, e-jord, p-jord, de dyra sorterna till krukor o lådor. Däremot försöker jag få igång kompost och jag har ett stall som jag kan få hästgödsel ifrån, så jag hoppas kunna slippa köpt jord i framtiden.

    SvaraRadera