måndag 17 september 2012

Kan jag beställa ved nu?

I dag åkte jag och ungarna djupt in i Dalslandskogarna för att hämta pallar inför vårt nästa projekt (och nästa och nästa...), vedförvaring!
Pallarna gick med nöd och näppe in i vår gamla citra så jag fick köra hem bilen med öppen bagagelucka, lagom kul när det kommer vindar i 11m/s  och rycker tag i luckan och bilen.
Jag fick snällt köra i 60km/h hela vägen hem, till och med polisen blinka med helljusen på mig, undra vad de ville? De stanna mig inte iallafall så det var nog ingen fara! En lastbil gjorde en livsfarlig omkörning i en krök, de är farliga de där yrkeschaufförerna! Han hade t.o.m. mage att tuta på mig!

Nåväl, vart  var jag?
Det finns ingen plats för förvaring av ved inne i skjulet så vi får bygga till en del av skjulet för vedförvaring - en enkel utbyggnad bestående av pallar undertill och väggar runt om och ett plåttak så att det blir vind och regn skyddat. Vi har inte ens börjat skissa på en ritning men hur svårt kan det vara? ;-) Optimist? javisst!

Så jag undrar nu om jag kan beställa ved nu?  4-5 kubiker borde räcka över vintern. Sedan kan vi ju hoppas att det går att använda något av den ved som ligger under presenningen bredvid pallarna, dock så misstänker jag att det mesta är redan ordentligt röten.



 
 




2 kommentarer:

  1. Jösses vad duktig du är. Vilken fin blogg och vilka underbara bilder. Skulle önska att jag vore lycka grym på att blogga. Ska hålla lite koll på dig här:) Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Åh tack snälla Jessica!
    Ser att du har bloggat en del sen sist! Kul!
    Vi ses på onsdag!

    SvaraRadera