tisdag 18 september 2012

Klättrat i träd idag.

Jo men visst, i dag har det klättrats i ett av äppleträna' (notera stavning och utal)!
Beväpnad med grensax och sekatör från Fiskars  så klättra jag upp och gjorde ett modigt försök att beskära trädet. Jag klippte av en del vattenskott och en del grenar som växte in mot stammen men det var väl det, jag våga helt enkelt inte besksära mer och tur var väl det för en stund senare öppna sig himmlen och regnet fullkomligt ö s t e ned.
Funderar allvarligt på att anlita en kunnig på området som tar hand om beskärningen, samtidigt som jag kn lära mig hur beskärning går till. Det börjar dock brinna runt knuten med tanke på att det är bäst att beskära träd och buskar i JAS perioden då trädet inte blöder så mycket.





Imorgon blir det ett nytt inslag i min blogg som jag valt att kalla "Inspiration från svärmor". Kom tillbaka imorgon vettja så får ni se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar